fredag 19. april 2013

Redaksjonen er oppløst (i gledestårer)

Marta Norheim, NRKs absolutt mest markerte anmelder, og også en av mine favorittkritikere, har lest boka mi, og anmelder den metodisk grundig og punktvis - selvfølgelig! Som seg hør og bør når man anmelder et leksikon! Hun etterlyser også en revidering av leksikonet, men siden Redaksjonen er oppløst (i gledestårer), må nok en slik revidering la vente på seg.

Norheim liker humoren i boka og det gjør meg så glad, for jeg ønsker å være morsom, men med en ganske svart bunn: "Kjærleiken er ofte noko som treffer ein brått, og etter det sluttar fornufta å fungere; då spinn alt rundt det begjærte objektet og det ein måtte ha av livsprosjekt sporar av. Det er i alle fall regelen. Resultatet er at skjebnen og leksikonredaksjonen ler ironisk over alle blindgater, paradoks og misforståingar denne forvirrande krafta fører sakeslause personar inn i. Og lesaren ler med."

Les hele anmeldelsen hennes ved å klikke her!


Også Trønderavisa anmelder boka mi i dag, og gir den 5 på terningen. Det er jo helt utrolig gøy!

2 kommentarer:

  1. Hørte deg i intervju om boka di på P2 og løp straks ut og kjøpte den!
    Fantastisk konsept. Tror dette er akkurat hva jeg trengte akkurat nå.
    Gleder meg til å lese den opp!

    SvarSlett
  2. Hei, dette så jeg ikke før nå (fordi jeg er verdens dårligste blogger, som nesten aldri sjekker bloggen min), men takk for at du skrev til meg, så hyggelig! Og så flott at du vil lese boka mi!

    SvarSlett